28 декември 2017

Статии за Шри Нисаргадатта Махарадж


Търсенето на щастие е страдание

Нищо не може да те направи щастлив, освен това, което си. Цялото преследване на щастие е страдание и води до още повече страдание. Единственото щастие, заслужаващо името си, е естественото щастие на съзнателното съществуване...



„Аз“ и „мое“ са измамни идеи

Въпрос: Аз съм много привързан към моето семейство и собственост. Как мога да победя тази привързаност?
Махарадж: Тази привързаност е породена заедно с усещането за „мен“ и „мое“. Открий истинското значение на тези думи и ще бъдеш свободен от всички окови...




Напредък в духовния живот

Въпрос: Какви са знаците за напредък в духовното развитие?
Махарадж: Свободата от всякаква тревожност. Усещане за лекота и радост. Дълбок вътрешен покой и изобилие от външна енергия...




Предайте се на собственото Себе

Защо гледаш навън? Отдай се на собственото си Себе - всичко е негов израз...






Задълбочете се в чувството "Аз съм"

Всичко, което знаеш, е втора ръка. Само "Аз съм" е от първа ръка и не се нуждае от доказателства. 
Остани с него...





Израстваш в покой и тишина

Въпрос: Какво ни кара да се развиваме?
Махарадж: Тишината е основният фактор.
Израстваш в покой и тишина...







Източник:  https://www.amazon.com/I-Am-That-Nisargadatta-Maharaj/dp/0893860468


.